Lądek.jpeg
Uzdrowiskowy Dolny Śląsk: DoWód na udany wypoczynek.
Pod hasłem „DoWód na udany wypoczynek” rozpoczyna się kampania promocyjna dziesięciu dolnośląskich gmin, które dzięki partnerskiej współpracy wykorzystają środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na wspólną promocję produktu turystycznego „Uzdrowiskowy Dolny Śląsk”.
UZDROWISKOWY DOLNY ŚLĄSK
Uzdrowiskowy Dolny Śląsk tworzą: Jelenia Góra [lider projektu], Świeradów – Zdrój, Niemcza, Kudowa – Zdrój, Duszniki – Zdrój, Polanica – Zdrój, Szczawno – Zdrój, Jedlina – Zdrój, Lądek – Zdrój, Bystrzyca Kłodzka, które obok własnej wspólnej promocji będą odświeżać wizerunek Dolnego Śląska jako znanego od stuleci regionu o wysokich walorach turystycznych i uzdrowiskowych.
DOWÓD NA UDANY WYPOCZYNEK
Dzięki ogólnopolskiej kampanii reklamowej dolnośląskie zdroje zaprezentują pod nową wspólną marką swój potencjał turystyczny, szczególnie w zakresie turystyki zdrowotnej. Autorzy kampanii liczą, że dolnośląskie uzdrowiska, które przez lata były jednym z najatrakcyjniejszych kurortów Europy, będą znowu modnym adresem „wyjazdów do wód”, które – jak potwierdza współczesna wiedza medyczna - pozwalają na skuteczne naturalne leczenie wielu schorzeń, poprawiają kondycję organizmu i są po prostu okazją do aktywnego wypoczynku w duchu filozofii wellness. Dolnośląskie kurorty chcą zainteresować swoją bogatą ofertą osoby poszukujące atrakcyjnych form aktywnego spędzenia wolnego czasu, turystyki i rekreacji oraz prawdziwego sanus per aquam [łac. zdrowie przez wodę], jakie mogą dostarczyć tylko zabiegi z wykorzystaniem uzdrowiskowych źródeł wód leczniczych i mineralnych. Aktywność marketingowa dolnośląskich kurortów ma służyć zwiększeniu konkurencyjności uzdrowisk wobec oferty kurortów zagranicznych oraz propozycji usług Spa i Medical-Spa coraz częściej oferowanych przez ośrodki i obiekty pozbawione naturalnego zaplecza w postaci źródeł wód leczniczych i mineralnych [w praktyce często ograniczających się do zabiegów wodoleczniczych w… wannie z hydromasażem i standardowych zabiegów kosmetycznych lub z zakresu medycyny estetycznej].
Kampania promocyjna produktu turystycznego pod marką „Uzdrowiskowy Dolny Śląsk" ma zaprezentować sumę ogromnego potencjału dolnośląskich uzdrowisk, na który składają się źródła mineralne i lecznicze, unikalny mikroklimat, infrastruktura sanatoryjno-hotelowa i atrakcje turystyczne biorących udział w projekcie dziesięciu Uzdrowisk, które reprezentują blisko 25% wszystkich miejscowości uzdrowiskowych w całym kraju. Celem kampanii jest również, dzięki partnerskiej współpracy uczestników tego niezwykłego projektu, odświeżenie wizerunku Dolnego Śląska, jako regionu o kilkusetletnich tradycjach uzdrowiskowych.
DOWÓD NA PARTNERSKĄ WSPÓŁPRACĘ
Kampania promocyjna „DoWód na udany wypoczynek” obejmie m.in. akcję outdoorową, reklamę w Internecie [również za granicą], reklamę telewizyjną, wydanie mapy "Uzdrowiska Dolnośląskie" w czterech wersjach językowych: polskim, angielskim, niemieckim i czeskim. Uruchomiony zostanie interaktywny portal internetowy [w czterech wersjach językowych], zawierający: informację  o uzdrowiskach wraz z bazą teleadresową pozwalającą na wyszukanie bazy pobytowej, leczniczej i rekreacyjnej; profil leczniczy uzdrowisk. Utworzony zostanie i udoskonalany system identyfikacji wizualnej na terenie miejscowości uzdrowiskowych.  Działania te będą realizowane w sposób skoordynowany i zintegrowany przez 10 gmin zgodnie z postanowieniami umowy partnerskiej na rzecz realizacji projektu Uzdrowiskowy Dolny Śląsk. Kampania reklamowa Uzdrowiskowego Dolnego Śląska zostanie przeprowadzona w okresie od 1 lutego do 15 marca br.

GOŚCIE KĄPIELOWI * XXI WIEKU

[* W 1881 roku ukazał się w Poznaniu przewodnik zatytułowany „Landek w hrabstwie kłockiem w Szląsku. Podręcznik dla gości kąpielowych”]

W związku z faktem, że turystyka zdrowotna jest od końca lat 90-tych XX wieku popularna nie tylko wśród osób starszych, tradycyjnie kojarzonych z pojęciem lecznictwa uzdrowiskowego, lecz również wśród osób młodych i aktywnych zawodowo, adresatami kampanii produktu Uzdrowiskowy Dolny Śląsk są osoby czynne zawodowo, w wieku 35+ [jak pokazują badania, osoby w tym wieku skłonne są w większym stopniu spędzić wakacje w Polsce], mieszkańcy największych miast w Polsce, o dochodach ok. 3 000 zł i wyższych, korzystające z usług typu SPA. Reklama uzdrowisk nie jest jednak adresowana wyłącznie do kobiet, które najczęściej podejmują decyzje zakupowe, w tym między innymi dotyczące wyboru miejsca wakacyjnego urlopu. Rośnie bowiem aktywność współczesnych mężczyzn, na rynku usług zdrowotnych i SPA, którzy coraz chętniej dbają o siebie – o swój wygląd zewnętrzny oraz kondycję fizyczną i są świadomi tego, że inwestowanie w swój wygląd i samopoczucie nie jest czymś „niemęskim”.

REKLAMOWY DOWÓD NA UDANY WYPOCZYNEK

Kampania promocyjna „DoWód na udany wypoczynek” obejmie m.in. akcję outdoorową, reklamę w Internecie, reklamę telewizyjną, publikację reklam prasowych, której zadaniem jest skuteczne dotarcie do potencjalnych współczesnych „gości kąpielowych” dolnośląskich uzdrowisk.
Reklama zewnętrzna [outdoor] zostanie przeprowadzona na ponad 800 nośnikach typu billboard w okresie 01 – 28 luty 2011 roku na terenie największych miast dziesięciu województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, lubuskiego, wielkopolskiego, kujawsko – pomorskiego, mazowieckiego, dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego, oraz małopolskiego. Największa liczba billboardów Uzdrowiskowego Dolnego Śląska [ok. 50% wszystkich nośników] zostanie zaprezentowana na terenie miast będących stolicami tych województw.
Reklama telewizyjna będzie emitowana w najlepiej dopasowanych do grupy docelowej kampanii kanałach telewizyjnych: TVN, TVN 24 oraz TVN CNBC, TVN Style. Przeszło połowa spotów uzdrowisk w TVN emitowana będzie w trakcie weekendowych wydań programu „Dzień Dobry TVN”, pozostałe zostaną wyemitowana wokół wydań tygodniowych programu „Dzień Dobry TVN” oraz wieczornych seriali emitowanych o godz. 18:00. Na kanale TVN24 uzdrowiska Dolnego Śląska pojawią się wokół popularnych programów: „Kropka nad I”, „Rozmowa Rymanowskiego” i „Szkło kontaktowe”. Spoty reklamowe pojawią się również w TVN Style i TVN CNBC.
Reklama prasowa marki Uzdrowiskowy Dolny Śląsk pojawi się w czasopismach: Twój STYL, Kobieta i Życie, Forum [jedyne czasopismo na polskim rynku, które zamieszcza wyłącznie tłumaczenia najciekawszych publikacji z najświeższej prasy światowej], ekskluzywnym miesięczniku dla mężczyzn Men’s Health, tygodnikach Newsweek i Polityka. Co ciekawe, tzw. cykl życia każdego z tych wydawnictw jest dłuższy, niż termin wydania, gdyż są to tytuły, które bardzo często można spotkać u fryzjera, kosmetyczki, w poczekalni u lekarza czy dentysty, które czyta więcej niż jedna osoba), dlatego też oddziaływanie reklamy będzie trwało dłużej niż do wydania kolejnego numeru czasopisma. Reklama Uzdrowiskowego Dolnego Śląska pojawi się również w lutym br. w magazynie pokładowym linii lotniczych Wizz Air, którego każde wydanie jest czytane przez… 1, 6 mln pasażerów!
Kampania internetowa Uzdrowiskowego Dolnego Śląska zostanie zrealizowana w 10 portalach składających się z różnych kręgów tematycznych [tzw. portale horyzontalne] m.in. onet.pl, gazeta.pl, interia.pl, wp.pl oraz 30 portalach tematycznych, m.in. styl.pl, kobieta.pl. Zaplanowano, że reklama pojawi się ponad 8,5 mln razy na komputerach internautów! Wysłanych zostanie 500 tys. maili reklamowych do użytkowników Onet.pl i gazeta.pl, oferta uzdrowisk dotrze do 500 biur podróży w całym kraju. Uzdrowiskowy Dolny Śląsk będzie również profesjonalnie pozycjonowany w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej Google za pomocą 18 słów kluczowych oraz kampanii adwords [system reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki]. Kampania zostanie zrealizowana przez wyłonioną w drodze przetargu agencję reklamową Infinity.

Fundusze Europejskie – dla rozwoju Dolnego Śląska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.