DFBG_logo.jpeg

Jako organizatorzy i zawodnicy biegów górskich zawsze marzyliśmy o stworzeniu prawdziwego święta biegów górskich w naszym kraju. Od kilku lat przymierzaliśmy się do zorganizowania biegu ultra, który zamykałby całą Ziemię Kłodzką jedną trasą. Po startach w Krynickim Festiwalu Biegowym i kultowym już biegu UTMB we Francji doszliśmy do wniosku że chcemy połączyć idee takich przedsięwzięć i stworzyć nową jakość. W roku 2013 odbyła się pierwsza edycja Festiwalu, gdzie wystarowało łącznie ponad 600 uczestników. W następnym 2014 roku ilość uczestników wzrosła do ponad 900.

W trzeciej odsłonie planujemy  – 7 różnych tras:
- Bieg 7 Szczytów – Monstrualna trasa, która budzi respekt przed każdym z zawodników – 240 km i przewyższeniu +/- 15.300 m !!! Obejmuje swoim zasięgiem 7 pasm górskich otaczających Ziemię Kłodzką – przechodząc w pobliżu ich najwyższych szczytów! Dla osób zaliczających koronę gór polskich jest to dodatkowa motywacja.
Dla osób, które nie czują się jeszcze na siłach by wystartować na tak długiej trasie proponujemy spróbować swych sił na niemal połowie dystansu trasy głównej czyli Trasie K-B-L (110 km) lub 130 km Super Trail.
Łącznikiem pomiędzy maratonem a biegiem powyżej 100 km ma być pierwszy raz trasa na dystansie około 68 km – Ultra Trail.
Alterenatywą do dłuższego biegania po górach będą także odbywające się w paśmie Gór Złotych - Złoty Maraton (43 km) i Złoty Półmaraton (21 km).
Dla „górali” specjalizujących się w krótszych biegach proponujemy Trojak Trail – 10 km z trudnym odcinkiem po skałach.

I jeszcze jedna informacja – nasza impreza jest firmowana przez firmę Salomon jako zawody wysokiej trudności znakiem Salomon S-Lab. W Polsce na taki produkt oprócz tras festiwalowych składać się będzie jeszcze tylko Maraton Gór Stołowych i Bieg Granią Tatr.

Do zobaczenia na Festiwalu!

dfbg.jpeg

PODSTAWOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE III DOLNOŚLĄSKIEGO FESTIWALU BIEGÓW GÓRSKICH

TERMIN Impreza odbędzie się w dniach 16-19 lipca 2015 r.

MIEJSCE
Festiwal odbywać się będzie na terenie Ziemi Kłodzkiej. Na całość zawodów będzie się składać z sześciu biegów górskich, które będą odbywać się w różnych rejonach Ziemi Kłodzkiej.

BAZA
Baza zawodów będzie zlokalizowana w Lądku-Zdroju.
Tutaj będą załatwiane wszystkie sprawy związane z rejestracją oraz obsługą wszystkich tras.

TRASY
Trasy poszczególnych biegów będą prowadzić głównie szlakami turystycznymi i drogami.
Opis poszczególnych tras będzie szczegółowo przedstawiony w zakładce danego biegu.
Trasy wymagające technicznie, dużo skał, zakrętów, znaczne przewyższenia.

Trasy będą wyznakowane w miejscach zmiany szlaku. Na trasie 240 km, 130 km, 110 km i 65 km zawodnicy dodatkowo otrzymają mapę z wyrysowanym przebiegiem.

(długość tras może nieznacznie ulec zmianie – ostateczne opublikowanie map z przebiegami poszczególnych tras nastąpi najpóźniej do 20 czerwca)

    1. Bieg 7 szczytów – ok. 240 km
      1. Trasa: Lądek-Zdrój – Śnieżnik – Jagodna – Jamrozowa Polana – Kudowa – Szczeliniec Wlk. – Wilcza przełęcz – Bardo – Lądek-Zdrój
      2. Start 16 lipca (czwartek) godz. 18.00
      3. limit: 52 h
      4. zawodnicy którzy z różnych przyczyn będą zmuszeni do zejścia z trasy będą klasyfikowani w biegu Super Trail 130. Pod warunkiem że dotrą minimum do mety ST130 , czyli Kudowy Zdrój. Dotyczy to także osób które zejdą z trasy także w jej dalszej części. Przysługuje im medal za ukończenie ST130, jednak nie będą brani pod uwagę podczas wręczania nagród dla tej trasy.
    1. Super Trail 130 – 130 km
      1. Trasa: Lądek-Zdrój – Śnieżnik – Jagodna – Jamrozowa Polana – Kudowa
      2. Start 16 lipca (czwartek) godz. 18.00
      3. limit: 26 h
    1. Bieg K-B-L – 110 km
      1. Trasa: po trasie 7 szczytów od : Kudowa Zdrój – Bardo – Lądek Zdrój
      2. Start 17 lipca (piątek) godz. 20.00
      3. limit 26 h
    1. Bieg Super Trail – 65 km
      1. Trasa: Lądek-Zdrój – Gierałtów – Złoty Stok – Lądek Zdrój
      2. Start 18 lipca (sobota) godz. 6.00
      3. limit 12 h
    1. Złoty Maraton – 43 km
      1. Trasa: Lądek-Zdrój – Złoty Stok – Lądek-Zdrój
      2. Start 18 lipca (sobota) godz. 11.00
      3. Limit: 7 h
    1. Złoty Półmaraton – 21 km
      1. Trasa: Lądek-Zdrój – Złoty Stok
      2. Start 18 lipca (sobota) godz. 11.00
      3. Limit: 3,5 h
    1. Lądek Trail – ok. 10 km
      1. Trasa: Lądek-Zdrój – masyw Góry Trojak – Lądek-Zdrój
      2. Start: 19 lipca (niedziela) godz. 10.00 .
      3. Limit: 2,5 h

(dokładny przebieg i profil trasy będzie zamieszczony pod zakładką TRASY – ostateczna aktualizacja tras na 2015 – maj-czerwiec 2015)

ORGANIZATOR:
Stowarzyszenie TKKF KOMPAS
ul. Asesora 74, 80-119 Gdańsk

Piotr Hercog , Maciej Sokołowski
Tel. 602 100 624 , 604 522 526, (74) 871 22 19
Mail: biuro@eksploris.pl

Konto: 82 2490 0005 0000 4600 8336 6376 (AliorBank)

oraz przy współpracy:
(rozmowy nadal trwają)

WARUNKI UCZESTNICTWA:
Uczestnikiem DFBG może zostać każda osoba, która do dnia zawodów ukończy 18 lat oraz posiada ważny paszport lub dowód osobisty niezbędny do przekraczania granicy (dotyczy trasy 7 szczytów i Super Trail 130).
W Biegu Lądeckim dopuszcza się uczestnictwo osób od 16 roku życia (za pisemną zgodą opiekunów prawnych).


LIMIT STARTUJĄCYCH OSÓB
Dla poszczególnych biegów obowiązują następujące limity uczestników:

  1. Bieg 7 szczytów – 240 km – limit 350 osób
  2. Bieg Super Trail 130 – 130 km – limit 350 osób
  3. Bieg K-B-L – 110 km – limit 350 osób
  4. Bieg Super Trail 65 km – limit 350 osób
  5. Złoty Maraton – 42 km – limit 350 osób
  6. Złoty Półmaraton – 21 km – limit 350 osób
  7. Bieg Lądecki – 10 km – limit 350 osób

ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:
Zgłoszenia przyjmowane będą od 20 stycznia 2015 roku (godz. 12.00) do dnia startu poszczególnych biegów lub zakończenia zapisów – wyczerpania limitu startujących.

Za zgłoszenie uważane jest prawidłowe wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie DFBG i wpłacenie opłaty startowej. W zależności od terminu zgłoszenia i wpłaty wpisowego będą zróżnicowane kwoty:
– wpłacone do 30 stycznia 2015 r. / wpłacone: 31 stycznia – 15 czerwca / wpłacone: po 15 czerwca::

  1. Bieg 7 szczytów 240 km – 300 zł / 350 zł / 400 zł
  2. Bieg Super Trail 130 km – 200 zł / 240 zł / 280 zł
  3. Bieg K-B-L – 110 km – 180 zł / 210 zł / 250 zł
  4. Bieg Super Trail 65 km -140 zł / 170 / 200 zł
  5. Złoty Maraton – 42 km – 100 zł/120 zł/150 zł
  6. Złoty Półmaraton – 21 km – 80 zł/100 zł/120 zł
  7. Bieg Lądecki – 10 km – 45 zł/55 zł/65 zł
  • ( dla osób chcących wystartować w drugim swoim biegu na DFBG – 25% zniżki na krótszy bieg)

Po zarejestrowaniu zgłoszenia i zaksięgowaniu opłaty startowej dane zawodnika zostaną opublikowane na liście zgłoszeń na stronie festiwalu. Po zaksięgowaniu wpłaty zawodnikowi przydzielony zostanie numer startowy (będzie widoczny na stronie dfbg).

ŚWIADCZENIA

W ramach opłaty startowej organizator zapewnia:

  • medal dla wszystkich którzy ukończyli bieg;
  • pamiątkowy numer startowy;
  • zabezpieczenie medyczne oraz GOPR;
  • napoje i wyżywienie na trasie biegu,

– posiłek po biegu;

  • upominki od sponsorów (uzależnione od sponsorów);

– puchary i nagrody dla najlepszych.

KLASYFIKACJE : We wszystkich biegach będzie prowadzona klasyfikacja OPEN (bez względu na płeć) oraz OPEN Kobiet
Ponadto będą prowadzone kategorie wiekowe (dokładne wyszczególnienie przy każdym biegu).

POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

Zawody odbędą się bez względu na warunki pogodowe, jednakże, ze względów bezpieczeństwa w porozumieniu z GOPR lub innymi jednostkami samorządowymi, Organizator może zmienić trasę lub przesunąć zawody na inny dzień.

Na Biegu 7 szczytów i Super Trail 130 ze względu na przekraczanie granicy uczestnicy muszą posiadać cały czas przy sobie paszport lub dowód osobisty.

Zawodnicy zobowiązani są do przestrzegania zasad ogólnie panujących na szlakach turystycznych i drogach publicznych. Organizator nie zapewnia bezpłatnych noclegów.

Pełne informację w serwisie internetowym  Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich na stronę www.dfbg.pl