ZARZĄDZENIE Nr 0050.45.2022
BURMISTRZA LĄDKA – ZDROJU
z dnia 17 lutego 2022 r.
w sprawie powołania koordynatora oraz zespołu ds. dostępności
Na podstawie art. 31 i art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r.; poz.713) oraz art. 14 ust. 1 i art. 59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r., poz. 1062) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Powołuję Zespół roboczy ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej w następującym składzie:
- Przewodniczący Zespołu – Koordynator ds. dostępności – Monika Bloch,
- Z-ca Przewodniczącego Zespołu – Igor Falkiewicz
- Członek Zespołu – Adam Rodak
- Członek Zespołu – Anna Sokołowska
- Członek Zespołu – Dorota Kuczwalska
- Członek Zespołu – Marcin Kochański
§ 2.
Do zadań koordynatora do spraw dostępności oraz zespołu roboczego należy w szczególności:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez urząd gminy,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r., poz. 1062),
- monitorowanie działalności podmiotu w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
§ 3.
Wykonanie zarządzenia powierzam Koordynatorowi ds. dostępności.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
z up. Burmistrza
Zastępca Burmistrza Lądka-Zdroju
Alicja Piwowar
ZARZĄDZENIE NR 0050.49.2022
BURMISTRZA LĄDKA ZDROJU
z dnia 22 lutego 2022 r.
w sprawie przyjęcia planu działania Urzędu Miasta i Gminy w Lądku-Zdroju na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1062) oraz ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848), zarządzam co następuje:
§ 1.
1. Zatwierdzam „Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2025 w Urzędzie Miasta i Gminy w Lądku-Zdroju ”, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
2. Zatwierdzam formularz wniosku o zapewnienie dostępności, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
§ 2.
Wykonanie zarządzenia powierza się Koordynatorowi ds. Dostępności w Urzędzie Miasta i Gminy Lądek-Zdrój.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
§ 4.
Zarządzenie podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Lądek-Zdrój.
z up. Burmistrza
Zastępca Burmistrza Lądka-Zdroju
Alicja Piwowar