Informujemy, że Rada Miejska Lądka-Zdroju na sesji w dniu 26 czerwca 2025 r. podjęła uchwałę nr XXI/112/2025 w sprawie przejęcia obowiązku odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
Oznacza to, że od dnia 1 kwietnia 2026 r. Gmina Lądek-Zdrój odbierać będzie odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, którzy:
– NIE CHCĄ być włączeni do gminnego systemu – w terminie 60 dni od dnia ogłoszenia uchwały tj. do dnia 10 września 2025 r. mogą złożyć Burmistrzowi Lądka-Zdroju pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę na podstawie w/w uchwały (w oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje przedsiębiorcę, z którymi zawarł umowę oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia),
– CHCĄ być włączeni do systemu – nie muszą składać żadnego oświadczenia, ale należy pamiętać, żeby w odpowiednim czasie wypowiedzieć obecnie zawartą umowę na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, a do 1 kwietnia 2026 r. złożyć tutejszemu organowi deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy wytwórca odpadów komunalnych obowiązany jest je segregować. W związku z powyższym właściciele nieruchomości niezamieszkałych, tak samo jak właściciele nieruchomości zamieszkałych, mają obowiązek segregowania i zadeklarowania odbioru każdej z pięciu frakcji odpadów komunalnych (papier, szkło, tworzywa sztuczne i metale, bioodpady i zmieszane odpady komunalne).
Właściciel nieruchomości może zadeklarować do odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych pojemniki o pojemności 120 l, 240 l lub 1100 l. Miesięczna opłata stanowić będzie iloczyn zadeklarowanej liczby pojemników o określonej pojemności oraz stawki określonej w uchwale Rady Miejskiej Lądka-Zdroju. Przez zadeklarowaną ilość pojemników rozumie się iloczyn liczby pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych oraz liczbę ich opóźnień.
Stawki opłat zostały określone Uchwała nr XXI/114/2025 Rady Miejskiej Lądka-Zdroju z dnia 26 czerwca 2025 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik (Dz. Urzędowy Województwa Dolnośląskiego z dnia 11.07.2025 r., poz. 3247) i wynoszą:
– 18,00 zł za pojemnik o pojemności 120 l;
– 35,00 zł za pojemnik o pojemności 240 l;
– 160,00 zł za pojemnik o pojemności 1100 l;
a w przypadku stwierdzenia braku segregacji odpadów będą to stawki odpowiednio
– 36,00 zł za pojemnik o pojemności 120 l;
– 70,00 zł za pojemnik o pojemności 240 l;
– 320,00 zł za pojemnik o pojemności 1100 l.
Oświadczenie dostępne jest w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta i Gminy Lądek-Zdrój, pokój nr. 1 oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Miasta i Gminy Lądek-Zdrój w zakładce gospodarka odpadami/nieruchomości niezamieszkałe.
UCHWAŁA NR XXI/112/2025 RADY MIEJSKIEJ LĄDKA-ZDROJU z dnia 26 czerwca 2025 r.
UCHWAŁA NR XXI/113/2025 RADY MIEJSKIEJ LĄDKA-ZDROJU z dnia 26 czerwca 2025 r.
UCHWAŁA NR XXI/114/2025 RADY MIEJSKIEJ LĄDKA-ZDROJU z dnia 26 czerwca 2025 r